Cereale fara gluten, care sunt super sanatoase

Cereale fara gluten, care sunt super sanatoase

Daca v-ati intrebat vreodata care sunt cele mai bune alimente pentru sanatate si pierderea in greutate, atunci vegi gais forte util ghidul nostru cu cereale fara gluten, care sunt super sanatoase. Aceste alimente delicioase vor oferi satietate si sa vor stimula metabolismul, ceea ce inseamna ca veti arde acele calorii suplimentare mai repede decat de obicei.

Glutenul este o proteina care se gaseste in grau, orz si secara. Ofera elasticitate, permite cresterii painii si confera mancarurilor o textura masticabila.

Desi glutenul nu este o problema pentru majoritatea oamenilor, este posibil ca unii sa nu-l tolereze bine.

Boala celiaca este o boala autoimuna care declanseaza un raspuns imun la gluten. Pentru cei cu aceasta boala sau cu intoleranta la gluten, consumul de gluten poate provoca simptome precum balonare, diaree si dureri de stomac.

Multe dintre cele mai frecvent consumate cereale boabe contin gluten. Cu toate acestea, exista si o multime de cereale nutritive fara gluten.

Iata cele mai bune cereale fara gluten, care sunt super sanatoase.

1. Canepa (seminte)

Canepa se afla in fruntea listei cu 23 de grame de proteine la 100 de grame, ceea ce face din canepa o resursa excelenta de proteine ​​bogate in acizi grasi omega. Un beneficiu al canepei este ca este usor de lucrat si nu necesita inmuiere sau macinare. 

vitamix.ro

biotransilvania.ro

driedfruits.ro/

vegis.ro

vitamix.ro

plantum.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

plantum.ro

vitamix.ro

naturafresh.ro

vitamix.ro

vegis.ro

driedfruits.ro/

vegis.ro

crudsisanatos.bio

 

2. Cereale fara gluten - Quinoa

Quinoa a devenit rapid unele dintre cele mai populare tipuri de cereale fara gluten. Este incredibil de versatil si este o sursa buna de fibre si proteine ​​pe baza de plante.

Este, de asemenea, unul dintre cele mai sanatoase cereale, avand o cantitate mare de antioxidanti care va pot ajuta sa reduceti riscul de boli.

In plus, quinoa este o sursa buna de proteine ​​si unul dintre putinele alimente vegetale considerate o sursa completa de proteine.

In timp ce majoritatea alimentelor vegetale lipsesc in unul sau doi dintre aminoacizii esentiali solicitati de corpul tau, quinoa contine toti cei opt. Acest lucru il face o sursa excelenta de proteine ​​pe baza de plante.

O cana (185 grame) de quinoa gatita ofera 8 grame de proteine ​​si 5 grame de fibre. Este, de asemenea, ambalat cu micronutrienti si indeplineste o mare parte din cerintele zilnice de magneziu, mangan si fosfor.

Quinoa este ingredientul perfect pentru a face prajituri fara gluten. Faina de quinoa poate fi folosita si pentru a face clatite, tortilla sau paine.

plantum.ro

plantum.ro

plantum.ro

vitamix.ro

naturafresh.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

plantum.ro

vegis.ro

republicabio.ro

republicabio.ro

republicabio.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

naturafresh.ro

vegis.ro

 

3. Cereale fara gluten - Ovaz

Ovazul este foarte sanatos. De asemenea, se remarca drept una dintre cele mai bune surse de beta-glucan de ovaz, un tip de fibre solubile cu avantaje pentru sanatatea dumneavoastra.

O cana (81 de grame) de ovaz uscat ofera 8 grame de fibre si 11 grame de proteine. De asemenea, este bogat in magneziu, zinc, seleniu si tiamina (vitamina B1).

Desi ovazul este natural fara gluten , multe marci de ovaz pot contine urme de gluten. Produsele din ovaz pot deveni contaminate cu gluten atunci cand sunt recoltate si prelucrate.

Daca aveti boala celiaca sau o sensibilitate la gluten, asigurati-va ca optati pentru ovaz etichetat ca fara gluten certificat.

Retineti ca o mica parte din persoanele cu boala celiaca pot fi sensibile la avenina, o proteina care se gaseste in ovaz. Cu toate acestea, ovazul care nu contine gluten ar trebui sa fie bine pentru majoritatea persoanelor cu intoleranta la gluten.

Un castron cu fulgi de ovaz este cel mai popular mod de a va bucura de ovaz, dar puteti adauga, de asemenea, ovaz la clatite pentru fibre si nutrienti suplimentari.

vegis.ro

vitamix.ro

naturafresh.ro

vitamix.ro

biotransilvania.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

republicabio.ro

plantum.ro

plantum.ro

vitamix.ro

vegis.ro

plantum.ro

vitamix.ro

vegis.ro

republicabio.ro

Produse bio - ce sunt si cum le deosebesti Te-ar putea interesa si: Produse bio - ce sunt si cum le deosebesti

 

4. Cereale fara gluten - Hrisca

In ciuda numelui sau, hrisca este o samanta asemanatoare boabelor care nu are legatura cu graul, si este fara gluten.

Ofera o multime de antioxidanti, inclusiv cantitati mari de doua tipuri specifice - rutina si quercetina. Consumul de hrisca poate ajuta, de asemenea, la reducerea unor factori de risc pentru bolile de inima .

O cana (168 grame) de crupe de hrisca fierte ofera 5 grame de fibre si 6 grame de proteine ​​si este o sursa bogata de magneziu, cupru si mangan.

Incercati taitei din hrisca ca o alternativa fara gluten pentru paste traditionale. Alternativ, utilizati hrisca pentru a adauga un element crocant la supe, salate sau chiar burgeri vegetarieni.

plantum.ro

vitamix.ro

republicabio.ro

cufarulnaturii.ro

vitamix.ro

vegis.ro

vegis.ro

crudsisanatos.bio

republicabio.ro

vegis.ro

plantum.ro

vegis.ro

plantum.ro

plantum.ro

driedfruits.ro/

biotransilvania.ro

 

5. Cereale fara gluten - Amarant

Amarantul are o istorie bogata ca unul dintre alimentele de baza pentru civilizatiile inca, maya si aztece. Mai mult decat atat, este un tip de cereala boabe foarte nutritive, cu unele beneficii impresionante pentru sanatate.

Datorita continutului sau ridicat de fibre, amarantul poate reduce, de asemenea, mai multi factori de risc pentru bolile de inima.

O cana (246 grame) de amarant gatit contine 5 grame de fibre si 9 grame de proteine. De asemenea, satisface 29% din necesarul zilnic de fier si contine o cantitate buna de magneziu, fosfor si mangan (28Sursa de incredere).

Puteti folosi amarantul ca inlocuitor pentru alte cereale, cum ar fi orezul sau cuscusul. Amarantul care a fost gatit si apoi racit poate fi folosit si in locul amidonului de porumb ca agent de ingrosare pentru supe, jeleuri sau sosuri.

vitamix.ro

vegis.ro

plantum.ro

plantum.ro

vitamix.ro

plantum.ro

vegis.ro

vegis.ro

 

6. Cereale fara gluten - Teff

Fiind unul dintre cele mai mici cereale fara gluten din lume, tefful este o cereala mica, dar puternica. In ciuda faptului ca are doar 1/100 dimensiunea unui sambure de grau, teff-ul este un pumn nutritional.

Teff are un continut ridicat de proteine, ceea ce poate contribui la promovarea satietatii, la reducerea poftei si la cresterea metabolismului. De asemenea, indeplineste o buna parte din necesitatile zilnice de fibre . Fibrele sunt o parte importanta a dietei si sunt asociate cu scaderea in greutate, apetitul redus si regularitatea imbunatatita.

O cana (252 grame) de teff gatit contine 10 grame de proteine ​​si 7 grame de fibre. De asemenea, ofera o multime de vitamine B, in special tiamina.

Pentru coacerea fara gluten, incercati sa inlocuiti teff partial sau integral cu faina de grau. Teff-ul poate fi, de asemenea, amestecat in chili, transformat in terci sau folosit ca un mod natural de ingrosare a supelor.

republicabio.ro

plantum.ro

vitamix.ro

plantum.ro

 

7. Cereale fara gluten - Porumb

Porumbul se numara printre cele mai populare cereale fara gluten consumate in intreaga lume. Pe langa faptul ca este bogat in fibre, porumbul este o sursa bogata de carotenoizi luteina si zeaxantina, care sunt pigmenti vegetali care actioneaza ca antioxidanti.

Cele mai sanatoase cereale pentru copii (si cum sa alegi) Te-ar putea interesa si: Cele mai sanatoase cereale pentru copii (si cum sa alegi)

Studiile arata ca luteina si zeaxantina pot beneficia de sanatatea ochilor prin scaderea riscului de cataracta si degenerescenta maculara legata de varsta, doua cauze frecvente ale pierderii vederii la adultii varstnici.

O cana (149 grame) de porumb dulce contine 4 grame de fibre si 5 grame de proteine. De asemenea, are un continut ridicat de acid pantotenic si o sursa buna de vitamina B6, tiamina si mangan (39Sursa de incredere).

Porumbul poate fi fiert, la gratar sau prajit pentru o garnitura sanatoasa la o masa bine echilibrata.

vitamix.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

crudsisanatos.bio

plantum.ro

crudsisanatos.bio

rangali.ro

plantum.ro

vegis.ro

vitamix.ro

crudsisanatos.bio

vitamix.ro

vitamix.ro

biotransilvania.ro

plantum.ro

naturafresh.ro

 

8. Cereale fara gluten - Orez brun

Desi orezul brun si cel alb provin din acelasi bob, orezului alb i s-au indepartat taratele si germenii bobului in timpul procesarii.

Astfel, orezul brun are mai multe fibre si o cantitate mai mare de multi micronutrienti, facandu-l unele dintre cele mai sanatoase cereale fara gluten.

Ambele soiuri de orez nu contin gluten, dar studiile arata ca inlocuirea orezului alb cu orezul brun are beneficii suplimentare pentru sanatate. De fapt, alegerea orezului brun in locul orezului alb poate duce la scaderea riscurilor de diabet, crestere in greutate si boli de inima.

O cana (202 grame) de orez brun gatit contine 3 grame de fibre si 6 grame de proteine. De asemenea, ofera o portie buna din necesarul de magneziu si seleniu pentru ziua respectiva (43Sursa de incredere).

Orezul brun este o garnitura delicioasa de unul singur sau poate fi combinat cu legume si o sursa slaba de proteine ​​pentru a crea o masa plina.

plantum.ro

vitamix.ro

vitamix.ro

republicabio.ro

crudsisanatos.bio

plantum.ro

vegis.ro

plantum.ro

vitamix.ro

republicabio.ro

vegis.ro

crudsisanatos.bio

plantum.ro

rangali.ro

naturafresh.ro

vitamix.ro

9. Cereale fara gluten - Sorg

Sorgul este de obicei cultivat atat ca cereale, cat si ca hrana pentru animale. De asemenea, este folosit pentru a produce sirop de sorg, un tip de indulcitor, precum si a unor bauturi alcoolice.

Acest cereale fara gluten contine compusi vegetali benefici care actioneaza ca antioxidanti pentru a reduce stresul oxidativ si a reduce riscul de boli cronice.

In plus, sorgul este bogat in fibre si poate ajuta la incetinirea absorbtiei zaharului pentru a mentine nivelul zaharului din sange constant .

O cana (192 grame) de sorg contine 13 grame de fibre, 20 de grame de proteine ​​si 19% din valoarea zilnica a fierului.

Sorgul are o aroma usoara si poate fi macinat in faina pentru coacerea produselor fara gluten. De asemenea, poate inlocui orzul in retete precum ciorba de ciuperci.

republicabio.ro

plantum.ro

plantum.ro

vitamix.ro

10.Chia (seminte)

Semintele de chia sunt superioare inului cu 16,62 grame de proteine, deoarece contin un echilibru al tuturor celor trei uleiuri omega majore, 3, 6 si 9. Inmuiati o lingura. de chia intr-o cantitate de 12 oz. o cana de apa, asteptati 20 de minute si beti pentru a ajuta digestia.

naturafresh.ro

cufarulnaturii.ro

vitamix.ro

plantum.ro

vitamix.ro

plantum.ro

vegis.ro

vegis.ro

vegis.ro

vegis.ro

vegis.ro

plantum.ro

vitamix.ro

naturafresh.ro

plantum.ro

vegis.ro


0,00 (0 voturi)

Nu sunt Comentarii la Cereale fara gluten, care sunt super sanatoase

Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai: