5 trucuri de nutritie pentru a controla anxietatea legata de alimentatie

5 trucuri de nutritie pentru a controla anxietatea legata de alimentatie

A avea un sentiment constant de anxietate legat de alimentatie poate ruina orice efort de dieta. Prin urmare, este important sa aplici unele strategii pentru a-l controla, cum ar fi sa mananci incet si sa mesteci bine.

A nu putea controla anxietatea de a manca este unul dintre marile obstacole ale celor care urmeaza o dieta pentru a pierde in greutate. O modalitate de a face fata acestui tip de situatie este imbunatatirea calitatii meselor principale , deoarece atunci cand suntem cu adevarat multumiti este putin probabil sa vrem sa mancam mai multe calorii.

Nu putem uita ca „gustarea” constanta adauga calorii, iar calitatea proasta a alimentelor pe care le consumam intensifica simptomele starilor psihologice precum anxietatea. Pentru a rezolva aceasta problema va recomandam sa urmati aceste sfaturi simple si sa va consultati intotdeauna cu specialisti buni care va pot sfatui.

5 trucuri pentru a controla anxietatea legata de alimentatie

Anxietatea in contextul comportamentului alimentar nu este inca pe deplin inteleasa. Ce ne determina sa facem alegeri alimentare nesanatoase atunci cand traim aceasta emotie?

Am putea sublinia faptul ca, asa cum se detaliaza in diverse studii, creierul nostru are nevoie de zahar atunci cand se simte anxios si stresat. In cele mai multe cazuri, aceasta problema provine din lipsa stimei de sine. In acest fel, incercam sa ne acoperim disconforturile cu acea bunastare de moment pe care o aduce mancarea .

Prin urmare, inainte de a incerca sa aplicam strategii de control al anxietatii legate de alimentatie, ar fi bine sa analizam cum ne aflam in ceea ce priveste iubirea de sine si sanatatea emotionala. Daca exista ceva care ne impiedica sa fim calmi si fericiti, va fi mai dificil sa il combatem eficient.

Acum, sfaturile pe care le impartasim mai jos au o dubla functie; In primul rand, ajuta la mentinerea satietatii mai mult timp, prevenind alimentatia excesiva. Pe de alta parte, ele promoveaza bunastarea generala si, prin urmare, sunt eficiente atunci cand exista factori psihici care afecteaza sanatatea.

1. Mananca cinci mese pe zi

Cele mai multe planuri de alimentatie sanatoasa sugereaza sa mananci cinci mese pe zi cu scopul de a mentine o greutate stabila. Desi poate parea sa mananci mai mult, este de fapt o tactica pentru a sustine metabolismul si a controla anxietatea.

Desi astazi exista pareri contradictorii in aceasta privinta, se spune ca o masa mica la fiecare 3 sau 4 ore ar ajuta la stabilizarea glucozei si la reducerea dorintei de a manca mai mult decat ar trebui. Puteti incerca acest sfat si puteti vedea cum functioneaza pentru dvs.

2. Bea multe lichide

Atat apa, cat si infuziile si bulionul pot fi optiuni bune pentru a controla anxietatea legata de alimentatie, deoarece va ajuta sa va mentineti sa va simtiti satul pentru mai mult timp. Pe de alta parte, asa cum arata un studiu publicat, apa potabila ar putea fi asociata cu un risc mai scazut de depresie si anxietate la adulti.

10 vitamine si minerale esentiale pentru sustinerea sistemului imunitar Te-ar putea interesa si: 10 vitamine si minerale esentiale pentru sustinerea sistemului imunitar

3. Adaugati mai multe fibre in dieta

Faina de ovaz are, de asemenea, beneficiul de a contine multe fibre, ceea ce este important pentru reducerea simptomelor constipatiei.

Alimentele bogate in fibre contin carbohidrati complecsi care servesc ca principala sursa de energie a organismului. Cu toate acestea, una dintre principalele lor virtuti in dieta, conform unei publicatii, este ca creeaza volum si prelungesc senzatia de satietate .

In acest fel, eviti sa consumi calorii in plus. Pe de alta parte, ele favorizeaza descompunerea colesterolului rau (LDL) si previn problemele digestive precum constipatia. Iata cateva optiuni de inclus in planul de masa:

  • Cereale integrale
  • Nuci si seminte
  • Legume verzi
  • Fructe de coaja
  • Lapte vegetal

4. Mananca mai multe proteine

Consumul mai multor proteine ​​poate ajuta la reducerea apetitului si la prevenirea supraalimentarii. De asemenea, ajuta la reducerea poftelor si va mentine sa va simtiti satul mai mult timp.

5. Mananca incet si mesteca bine

In aceste vremuri in care totul se face in graba, multi ignora obiceiul de a manca incet si fara distrageri. De aceea, dupa ce terminam o farfurie cu cantitatile potrivite, foamea revine mai repede decat se astepta.

Acest lucru impiedica creierul sa activeze semnalele de satietate in timp si afecteaza, de asemenea, procesul de digestie. Deoarece persoana nu mesteca bine, stomacul devine supraincarcat, iar mancarea dureaza mai mult pentru a fi procesata . Deci, pentru a controla anxietatea legata de alimentatie, este convenabil sa:

  • Ia cateva respiratii inainte de a incepe fiecare fel de mancare
  • Priviti mesele pentru a fi constienti de ceea ce urmeaza sa fie luat
  • Mananca incet si mesteca bine
  • Arunca tacamurile intre muscaturi

Potrivit cercetarilor, aceasta practica de mindfulness ar ajuta la distingerea intre anxietatea legata de alimentatie si foamea fizica reala . In acest fel, este mai usor sa alegem ce vom face, in loc sa actionam impulsiv si sa cedem dorintelor mintii.

Iti este foame continuu? Crezi ca suferi de anxietate legata de mancare? Pune in practica toate aceste trucuri si vei observa cat de putin cate putin devii mai constient de mancare. Desi sunt masuri de baza pentru dieta, ele ajuta la reducerea acestei probleme. In cele din urma, nu uitati sa cautati ajutor daca credeti ca este o problema care scapa de sub control.


0,00 (0 voturi)

Nu sunt Comentarii la 5 trucuri de nutritie pentru a controla anxietatea legata de alimentatie

Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai:

×