Care sunt „super-alimentele” care nu pot lipsi din dieta ta?

Care sunt „super-alimentele” care nu pot lipsi din dieta ta?

Exista noi „super-alimente” care, desi sunt alaturi de noi de mii de ani, abia acum oamenii incep sa-si dea seama de toate beneficiile lor. Vrei sa stii cateva dintre ele?

O alimentatie buna a fost, este si va fi intotdeauna baza principala pentru a duce o viata sanatoasa. Fara indoiala, suntem ceea ce mancam. Si din acest motiv, este vital si important sa fim foarte atenti atunci cand alegem alimentele care vor face parte din rutina noastra zilnica.

O serie de cerinte esentiale care ajuta la ingrijirea sanatatii noastre fizice si care ofera nutrientii necesari pentru a ne mentine in viata si in forma. Ca o traditie, exista anumite alimente, precum fasolea, leguminoasele, somonul, nucile etc., care sunt considerate de baza si esentiale in viata noastra de zi cu zi.

Superalimentele devin din ce in ce mai faimoase in societatea noastra datorita beneficiilor lor.

Propuneri care au multe beneficii pentru sanatate si care, de demult, au fost protagonistele a nenumarate diete. Unii, pur si simplu, pentru a mentine o dieta echilibrata iar altii pentru a scapa de acele kilograme in plus.

Superalimentele sunt intotdeauna o optiune buna

Fie intr-un fel sau altul, adevarul este ca ele ar trebui sa fie mereu prezente printre cerintele noastre zilnice. Totusi, printre obiceiurile acestei societati pare sa fi fost instalata o noua abordare despre nutrientii cei mai benefici si necesari. Sunt asa-numitele alimente noi sau „super-alimente”.

Produse antice care au fost folosite de popoarele indigene ca remedii naturale si care sunt acum incorporate in obiceiurile noastre alimentare ca mari vedete.

Dar ce functie au ele cu adevarat?

Nimic mai mult si nimic mai putin decat adaugarea nutrientilor esentiali necesari unei alimentatii echilibrate. Si este ca, astazi se considera ca calitatea alimentelor de o viata nu a facut decat sa piarda, incetul cu incetul, proprietatile care i-au caracterizat atat de mult. Din acest motiv includerea „superalimentelor” devine mai mult decat necesara.

O solutie care poate opri si anumite boli de inima si ofera multe beneficii sanatatii noastre, precum vitaminele A si E si beta-carotenul (esential pentru crestere si dezvoltare si pentru functionarea sistemului imunitar si a vederii).

Astfel, in ciuda faptului ca sunt multi care deja cunosc si folosesc aceste alternative alimentare, nu este inca prea familiar pentru multi aparatori ai produselor traditionale. Totusi, la Bekia Salud dorim sa facem cunoscute cateva dintre aceste „superalimente” care au fost atat de bine primite in societatea noastra si care fac deja parte dintr-o multitudine de diete si retete culinare.

Microbiota si obezitatea: cum sunt ele legate? Te-ar putea interesa si: Microbiota si obezitatea: cum sunt ele legate?

 Alimente noi sau „super-alimente”

Spirulina

Este un tip de alge cu forma spiralata, provenita din ape calde si alcaline si caracterizata, in primul rand, prin continutul ridicat de proteine. De asemenea, este un produs bogat in vitamine, minerale precum calciu, potasiu, zinc, magneziu, acizi grasi Omega-3, clorofila, enzime etc.

In plus, printre functiile sale se numara si acela de a ajuta la reducerea colesterolului, prevenirea bolilor de rinichi, combaterea anemia, detoxifierea rinichilor de efectul antibioticelor, ajuta la digestia, prevenirea respiratiei urat mirositoare, controlul diabetului... Toate o serie de beneficii care au fost deja valorificate in 1974 de catre Conferinta Mondiala pentru Alimentatie a Natiunilor Unite, catalogandu-l drept „cel mai bun aliment pentru viitor”.

Andean maca

Acest nou aliment sau „super-aliment” consta dintr-o planta erbacee originara din Anzi din Peru si Bolivia, de unde si numele. A fost folosita de popoarele andine de mii de ani si se pare ca acum numeroasele sale proprietati au ajuns sa patrunda in societatea mondiala.

Si nu este numai bun pentru a putea duce o dieta sanatoasa si echilibrata, dar are si multe efecte pozitive pentru dezvoltarea fiintei umane. Printre acestea, de exemplu, imbunatatirea sistemului imunitar si a productiei de spermatozoizi, cresterea dorintei sexuale, echilibrul hormonal la femei, cresterea performantei sportive si, de asemenea, ajuta la promovarea fertilitatii.

Acai

Este format dintr-un mic fruct violet inchis, cu un gust amar foarte asemanator cu cel al ciocolatei. Este originar din unele tari din America de Sud, precum Peru si Brazilia, unde se consuma in mod normal in sucuri sau smoothie-uri si chiar in bauturi racoritoare si lichioruri. La fel ca si maca andina, boabele de acai erau folosite anterior si de triburile indigene, acum fiind consumate de jumatate din lume dupa descoperirea beneficiilor lor pentru sanatate.

Care este diferenta dintre veganism si keto? Te-ar putea interesa si: Care este diferenta dintre veganism si keto?

La fel, ceea ce a atras cel mai mult atentia acestui nou aliment este capacitatea sa de a actiona ca un antioxidant, de a intineri si de a oferi doze mari de energie organismului nostru. Si nu numai atat, dar este si un produs foarte eficient pentru a pierde in greutate. De asemenea, daca esti unul dintre cei care asociaza sosirea verii cu nevoia de a slabi, acesta este, fara indoiala, „super-alimentul” de care ai nevoie. Marea sa putere atunci cand vine vorba de promovarea pierderii in greutate, favorizarea digestiei si curatarea colonului, o fac una dintre cele mai bune solutii.

Seminte de chia

Originea sa provine din Mexic si Guatemala si a fost considerat timp de multi ani de mayasi si azteci ca un element de baza pentru alimentatia lor. Pe langa faptul ca sunt insotitorul perfect pentru a mentine cu strictete o dieta echilibrata, semintele de chia dobandesc o mare valoare nutritiva, deoarece sunt scaldate in nutrienti si antioxidanti bogati, precum fosfor, calciu, magneziu si ulei Omega-3.

Pe de alta parte, cand vine vorba de consumul acestui nou aliment, semintele de chia sunt perfecte pentru a ne insoti alimentatia in retete de sucuri, supe, salate, incluzandu-le in aluat de paine sau cu un simplu pahar de apa. De asemenea, efectele sale sunt foarte bune daca vrei sa slabesti, deoarece contin un nivel ridicat de fibre si proteine. Prin urmare, sunt perfecte pentru eliminarea toxinelor si lichidelor, reglarea florei intestinale si prevenirea oxidarii celulare.

Quinoa

Este un pseudo-cereale cu calitati puternice si este cultivat de aproximativ 5.000 de ani in Anzii bolivieni, ecuadorieni, peruvieni si columbieni. In plus, este un „super-aliment” care se lauda cu un continut ridicat de proteine ​​si minerale, precum fier, si se prezinta ca solutia ideala pentru cei care urmeaza diete vegane sau vegetariene.

De asemenea, se remarca prin marele aport de carbohidrati, potasiu, magneziu, calciu si fosfor si vitamine precum E, C, B1, B2 si B3. In mod similar, este prezentat ca alimentul necesar pentru a combate simptomele precum oboseala si epuizarea si pentru a intari plasma sanguina. La randul sau, ajuta la controlul nivelului de colesterol si la reglarea tranzitului intestinal, fiind o resursa importanta daca ceea ce ne dorim este sa slabim.


0,00 (0 voturi)

Nu sunt Comentarii la Care sunt „super-alimentele” care nu pot lipsi din dieta ta?

Iti place Articolul? Distribuie si prietenilor tai:

×